wtorek, 18 czerwca 2013

18 tydzień ciąży - prawie półmetek

 Co słychać u mamy?

1) Mogą pojawić się ponownie znane z pierwszych tygodni ciąży bóle kręgosłupa.
To nic fajnego niestety, ale ukojenie z pewnością przyniesie masaż i to najlepiej codziennie. Bynajmniej mi przynosi, a szczególnie gdy wykona go mój mężusio. :)

2) No w końcu rośnie brzuszek! Chyba każda kobieta nie może się tego doczekać, no ja na pewno!
Mi brzuszek wybił z dnia na dzień dosłownie. Tak wygląda w połowie 18 tygodnia:


Nie zapnę już w pasie spodni które nosiłam jeszcze 3 tygodnie wcześniej mimo iż nadal nic nie przytyłam, a wręcz przeciwnie waga nadal  idzie w dół. Jak na razie 8 kg mniej. 

3) Szacuje się, że miedze 16 a 18 tygodniem ciąży już możesz poczuć pierwsze ruchy maleństwa. 
Zazwyczaj 16 tydzień tyczy się kobiet, które już rodziły. Równie dobrze może być tak, że pierwsze sierpowe poczujesz w okolicach 20 - 21 tyg. I nie będzie w tym nic złego. Ja pierwsze poczułam pod koniec 16 tyg. A na początku 17 tyg. byłam już pewna, że to moja mała lokatorka ♥ Z Natkiem było równe 18 tyg.

4) Huśtawki nastrojów znowu zafundują Ci atrakcje. Od entuzjazmu po skrajną płaczliwość.


Jak rozwija się maluszek?

1) Maluszek rośnie i coraz bardziej wypełnia macice, stąd właśnie powoli widać już brzuszek.

2) Jego kości stają się coraz to twardsze dlatego już albo niebawem poczujesz jak pięknie kopie.

3) Nasz lokator staje się wyjątkowy i jedyny taki, na jego palcach u rąk i nóg powstają linie papilarne.

4) Maluszek ziewa i często ma czkawkę. Z czasem sama nawet będziesz wiedziała kiedy ją ma.

5) Bobo ma około 14 cm długości, a gdyby się wyprostował od stóp do głowy miałby około 28 cm!


Na koniec kilka fotek z minionych dni.

z mężem mym ♥

Natek i mężuś :)

10 komentarzy:

  1. Przepięknie wyglądasz! A teraz news:) Ja też jestem w ciąży :) Ale 7tydzień dzisiaj na usg zobaczyłam serduszko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mandarynkowa mama - aaa super!! :) cieszę się razem z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z radością oglądam jak rośniesz :) Zdrówka kochana!

      Usuń
  3. Pięknie wyglądasz ! U mnie dopiero zacznie się 17 tydzień, z niecierpliwością czekam na ruchy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Natlisa, jesteś bardzo fotogeniczna - umieszczaj więcej fotek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bynajmniej to nie przynajmniej; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądasz przepięknie i kwitnąco : ) Więcej fotek prosimy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o jaa, jak to fajnie popatrzeć na tak piękną ciążę w rozmiarze plus size. Będę podglądać, bo również planuję ciążę. No i zapraszam do mnie http://trochewiekszyciuszek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Nie mam zwyczaju usuwania komentarzy.
Jednak jeśli będą obraźliwe i wulgarne zostaną usunięte.

Pozdrawiam :)