wtorek, 11 czerwca 2013

Dla ochłody koktajl owocowy, a dokładnie truskawkowy!

Na pomorzu ciepło, gorąco... upał! A ja dysze, chucham i dmucham...
Jak porządnie ugasić pragnienie? A no zrobić pyszny, zdrowy koktajl truskawkowy.
Truskawki z ceny spadły, więc i zaszaleć można :) Przepis na koktajl jest dziecinnie prosty!

Czego będziemy potrzebować?

ok. 1 kg truskawek
900 ml jogurtu naturalnego
5-6 łyżek cukru

Co dalej?

Truskawki koniecznie umyć, oczyścić z szypułek i zmiksować blenderem. 
Następnie dodać cukier oraz jogurt. I miksujemy ponownie.

Dobre rady:

♥ można dodać cukier w kryształkach lub cukier puder, to nie ma znaczenia.
♥ za nim zabierzemy się do roboty, warto zaopatrzyć się w fartuszek kuchenny. 
Blender fajne urządzenie, ale z truskawkami lubi psocić.
♥ zamiast jogurtu naturalnego można dodać mleko, maślankę lub śmietanę 12% albo też kefir.
Można też dodawać to w różnych proporcjach np. pół szkl. śmietany plus 1,5 szkl. mleka.
♥ smak koktajlu można by wzbogacić cynamonem, ja niestety nie miałam go pod ręką.
♥ warto również zostawić kilka truskawek z szypułkami (zieloną czuprynką) do dekoracji.

Ja uwielbiam ten koktajl! Natek dziś po raz pierwszy go smakował i wypił prawie całą szklankę :)

W sumie wyszło 1600 ml pysznego koktajlu truskawkowego. :)


Smacznego!


2 komentarze:

  1. Jezeli ktos nie lubi mleka itp polecam dodawac sok jablkowy i kostki lodu w sam raz na cieply dzien ;)

    OdpowiedzUsuń

Nie mam zwyczaju usuwania komentarzy.
Jednak jeśli będą obraźliwe i wulgarne zostaną usunięte.

Pozdrawiam :)